Lederteam søges til ny spektakulære restaurant i Operaen, København

Start senest 10. august 2021

Det Kongelige teaters Operahus er en af Københavns smukkeste bygninger og hele Danmarks stolthed.

Vil du være med til at gøre restauranten i Operaen lige så spektakulær og berømt, som bygningen den ligger i.

Dette efterår gennemgår lokalerne en total forvandling, så restauranten matcher hele husets spektakulære arkitektur og design, og når vi fra 1 august flytter ind med vores Almanak-koncept, er det med et klart mål om, at få restauranten på landkortet, som et sted man simpelthen besøge fra både indland og udland.

Vores danske almanak koncept er både og velkendt og anerkendt med blandt andet en Michelin Plate siden 2015, og vi søger derfor et lederteam som kan implementere og viderefører grundkonceptet, som Almanak i Operaen.

Restauranten vil få plads til 170 gæster og vores opgave er at give gæsterne gode og overraskende restaurantoplevelser på højt gastronomisk niveau. Udover restauranten afholder Operaen mange spændene events og selskaber med mulighed for op til 1000 siddende gæster, og endnu flere til stående receptioner og lign.

Vi søger derfor en køkkenchef, restaurantchef og F&B manager, som brænder for ledelse og teamwork, og som har erfaring med at eksekvere mange gæster, og gerne også erfaring med opstart af projekter.

Teamet vil få mange frihedsgrader, men det er helt essentielt at der er et meget tæt samarbejde med Almanaks lederteam på The Standard. Her vil vi blandt andet udvikle og træne de grundlæggende menuer og vine, og herfra vil vi, som ét almanak-team lokaliseret på hver sin side af Københavns inderhavn, sammen finde den bedste udnyttelse og udvikling af fælles ressourcer og kompetencer. Således skal vi sammen sikre, at vi altid arbejder målrettet på at udvikle og optimere Almanaks gæsteservice, madoplevelse og bæredygtige gastronomi på begge lokationer.

Som køkkenchef vil du få ansvaret for den daglige drift af køkkenet i tæt samarbejde med vores køkkenchef på Almanak, F&B Manager i Operaen samt CEO Merete Holst, herunder alle de administrative opgaver, der er forbundet med en sund og sjov restaurantdrift. Det vigtigste er, at du har lederevner og ønsker at få succes sammen med dit team.

  • Du har erfaring med at udvikle menuer, og planlægge større events og selskaber, som du kan  eksekvere på højt niveau.
  • Du er god til at planlægge og du motiveres af at gå forrest, når det gælder kvalitet, gæsternes tilfredshed og dit teams trivsel. Du deltager selv i produktionen samt i service og dermed også i vagtplanen.
  • Du er altid fokuseret. og har erfaring med at håndtere udfordrende situationer i et køkken
  • Du han en passion for bæredygtig gastronomi, og har kendskab til sæson- og lokale råvarer, bæredygtige produkter og gængse kokketeknikker.

Som restaurantchef vil du få ansvaret for den daglige drift af FOH i tæt samarbejde med vores restaurantchef på Almanak, F&B Manager i Operaen samt CEO Merete Holst, herunder alle de administrative opgaver, der er forbundet med en sund og sjov restaurantdrift. Det vigtigste er, at du har lederevner og ønsker at få succes sammen med dit team.

  • Du har god faglig indsigt inden for klassiske og økologiske vine.
  • Du har erfaring med at udarbejde og skabe vin- og drikkemenuer.
  • Du kan styre FOH en restaurant og du kan planlægge og afvikle selskaber – det hele på højt niveau.
  • Du er god til at tage værtsrollen overfor gæsterne, og du kan samtidig motivere dit team til at yde at en optimal service. Du deltager selv i service og dermed også i vagtplanen.
  • Du er dygtig til at lave mer-salg overfor dine gæsterne, og du kan give den energi videre til dit personale.

Som F&B Manager vil du få ansvaret for den daglige drift restauranten og catering i tæt samarbejde med vores nøglepersoner på Almanak på The Standard samt CEO Merete Holst, herunder alle de administrative opgaver, der er forbundet med en sund og sjov restaurantdrift. Det vigtigste er, at du har lederevner og ønsker at få succes sammen med dit team. Køkkenchef og restaurantchef i Operaen vil referere direkte til dig ift al drift.

  • Du har god faglig indsigt inden for klassiske og økologiske vine.
  • Du har god indsigt i det moderne danske køkken samt dennes sæsoner.
  • Du er bindeleddet mellem driften, Det Kongelige Teater, kunderne både B2B og B2C og den øverste ledelse i LOCA Gruppen.
  • Du har stor økonomisk indsigt, og forstår vigtigheden i at nå dine nøgletal indenfor både råvarer, drikkevarer og løn.
  • Du er stærk kommunikativt både i skrift og tale, du er god i Excel og du har let til at sætte dig ind i IT-systemer som kan give dig overblik i dit daglige arbejde.
  • Du har naturligt det mentale overskud både overfor medarbejdere og dine gæster – også i svære situationer.
  • Du er god til engelsk både i skrift og tale.
  • Du er super bruger i MS Officepakken.

Gældende for alle stillingerne er, at vi søger dig som

  • Har minimum 2 års erfaring fra lignende stilling, og gerne som souschef i en større restaurant med konference-, selskabs- og eventerfaring.
  • Fagligt elsker at arbejde med ambitiøse kolleger, økologiske og bæredygtige råvarer og ordentligt håndværk.
  • Er passioneret omkring god ledelse, service og at motivere og træne dit og vores personale. Du trives i et travlt, ungt og internationalt miljø, og arbejder målrettet og kompromisløst med dine opgaver både i restauranten og ved skrivebordet.
  • Har en sund forretningsmæssig forståelse og erfaring med vagtplanering i Planday eller tilsvarende vagtplaneringssystem

Og vi kan tilbyde:

  • Du vil blive en del af et yderst dedikeret team, hvor engagementet er højt, og der er fokus på kvalitetsråvarer og ærligt kokke- og servicehåndværk, hvor vi er i stand til at møde gæsten ydmygt, men sikkert og i øjenhøjde.
  • Alle stillinger er på fuld tid og indebærer både dag-, aften- og weekendarbejde. Arbejdstiderne fordeles i starten over de dage der er forestillinger i operaen og bookede selskaber og arrangementer.  Over tid er det vores mål at åbne endnu mere op for offentligheden og blive en restaurant, som er et besøg værd i sig selv.
  • En uformel omgangstone i et ungt og kreativt miljø.
  • En arbejdsplads i stor udvikling med stor grad af medindflydelse, glade og kvalitetsbevidste gæster, kunder og kolleger
  • En del af LOCA Gruppen, som har sat sig for at være bæredygtig og dermed arbejder målrettet med mål herfor.
  • Løn efter kvalifikationer.
  • Opstart snarest muligt og senest 10. august 2021.

Ansøgningsproces

Er det noget for dig, så send straks en ansøgning CEO Merete Holst på mailadressen mho@locafood.dk og vil du vide mere er du meget velkommen til at ringe til hende på 28 25 55 00 eller alternativt til Martin Geertsen, Operational Manager The Standard på 29 87 62 62

HVEM VI ER

LOCA Gruppen, som er privatejet, ejer og driver restauranterne STUDIO, Almanak og Mission Green på The Standard i København, samt varetager forpagtningen af restaurant Almanak i Operaen på Holmen og er medejere af restaurant Radio på Frederiksberg.

LOCA Gruppen driver også kantinevirksomheden The Lunchroom, og konsulentvirksomheden LOCA Management som yder bistand inden for bæredygtig gastronomi, og som samler de ledelsesmæssige og administrative dele af LOCA Gruppens egne forretninger.

LOVE BEFORE CASH

LOCA er en sammentrækning af ”Love before cash”, for essensen af LOCA er at drive forretning med hjertet på rette sted. 

Virksomheden blev stiftet som en direkte konsekvens af den lange række af bekymrende og negative konsekvenser, som de sidste mange år har sat på vores planet. Stigende temperaturer, smeltende isbjerge, verdenshave, der dør, jord, der bliver ufrugtbar og ubeboelig, mens uligheden stiger på verdensplan.

De rige landes udvikling og vækst har ført til store C02-emissioner, men konsekvenserne rammer verdens fattigste nationer først og hårdest – det kan vi ganske enkelt ikke være bekendt.

LOCA Gruppen handler om at gøre en positiv forskel

LOCA blev i 2017 sat i verden for at bidrage med alt, hvad vi kan, til en sundere jord indenfor det område, som vi kender bedst: Mad og måltider.

I alle dele af LOCA Gruppen arbejder vi med klare værdier og en klart formuleret vision og mission, ligesom alle vores virksomheder arbejder efter et Manifesto for bæredygtig gastronomi.

LOCA Gruppen Holding Aps er ejet 50% af Merete Holst og 50% af Dorte Juhl Østergaard.

FLERE NYHEDER FRA THE STANDARD

Fornem Michelin-hæder til STUDIOs køkkenchef

Da vi i år ansatte Christoffer Sørensen til at stå i spidsen for STUDIO, følte vi

Afsnit 8: Fortællinger fra en restauratør

Lad os sammen sikre liv og glade dage i generationer frem Det har på alle måder

Tilmeld mig nyhedsbrevet

Vil du have nyheder fra The Standard og følge med i alle vores events, så tilmeld dig her. Du kan altid afmelde igen.
Du kan læse om vores beskyttelse af dine oplysninger her.

Læs mere om, hvordan vi håndterer dine data i vores privatlivspolitik.